Как НАП информира клиентите си за непогасени публични задължения?

С цел да повиши информираността на клиентите си относно непогасените им в срок публични задължения, да стимулира доброволното изпълнение и да минимизира необходимостта от прилагане на принудителни действия за събиране на тези задължения, Агенцията прилага активен партньорски подход като използва следните способи за уведомяване:

  1. В случай, че сте декларирали електронен адрес за кореспонденция с НАП, на същия ще получавате информация чрез нарочни електронни съобщения за неплатените от Ваша страна публични задължения преди да се предприемат принудителни действия от страна на НАП. Вижте подробна информация за изпращаните от НАП електронни съобщения. 
  2. В случай, че не сте декларирали електронен адрес за кореспонденция с НАП, но сте посочили телефон за контакт, е възможно служител на Информационния център на НАП да Ви напомни за неплатените Ви публични задължения.
  3. За Вашите неплатени задължения, може също:

  • да получите уведомително писмо;
  • служители на НАП да Ви посетят на постоянния/настоящия Ви адрес и/или адрес на управление по седалище на дружеството;
  • да бъдете уведомени чрез работодателя си.  

ВАЖНО: В случай, че не сте декларирали пред НАП електронен адрес и телефон за контакт или декларираните от Ваша страна данни не са актуални, препоръчваме спешно да направите това в най-близкия офис на НАП. [БОЖ1] Предимствата са, че ще бъдете своевременно информирани за:

  • възникналите Ви публични задължения;
  • предстоящо или вече образувано изпълнително дело в НАП;
  • компетентния публичен изпълнител;
  • правилната сметка, по която трябва да платите.

По този начин ще разполагате с време да уточните и платите дълга си, с което ще предотвратите и негативни последици за Вас като налагане на обезпечителни мерки, принудително изпълнение спрямо обезпеченото Ви имущество и др.