СЪДЪРЖАНИЕ
Лице, което извършва продажби на стоки и/или услуги чрез електронен магазин, може да регистрира и отчита тези продажби, вместо с фискален или системен бон, чрез документ за регистриране на продажбата, който не е издаден от фискално устройство (ФУ) или ИАСУТД, когато е извършено неприсъствено плащане с кредитна или дебитна карта и при условие че:
- софтуерът/софтуерите за управление на продажбите, отговаря/т на изискванията по чл. 52с (т.е. най-малко на изискванията в т. 2, 3 и 7 от Приложение № 29 и
- за продажбите, извършвани чрез електронния магазин, лицето приема неприсъствени плащания, извършвани с кредитна и дебитна карта - чл. 3, ал. 17 от Наредба №Н-18.
Лицата, които отговарят на горепосочените условия и желаят да се възползват от алтернативната възможност, са задължени:
- да подадат в НАП информация съгласно приложение №33 от Наредба №Н-18. чрез електронната услуга с наименование Информация, подавана от лице по чл. 3 от Наредба №Н-18/2006 г., извършващи продажба на стоки/услуги чрез електронен магазин в портала за електронни услуги на НАП, достъпни с КЕП;
- задължително да попълнят информацията, посочена в т. 7 от приложение №33 на наредбата: методи на плащане, предлагани от електронния магазин; доставчици на платежни услуги (ДПУ), с които лицето има сключен договор за предоставяне на виртуален ПОС или с които има сключен договор за получаване на плащания чрез виртуален ПОС на доставчик, свързан с платежна сметка на доставчика; уникален идентификатор на търговеца в системата на доставчика на платежни услуги (Merchant ID), платежни сметки, по които задълженото лице получава плащанията от продажби на стоки или услуги, независимо дали са свързани директно с виртуалния ПОС, предоставен на лицето от ДПУ, или са сметки, по които се превеждат сумите, постъпили през виртуален ПОС на ДПУи др. – подробно.: в т. 7 на приложението.
Важно: При подаване на посочената по-горе информация на електронния магазин се присвоява уникален номер, който се вписва в изпращаното на лицето електронно съобщение – потвърждение (чл. 52т, ал. 1 от Наредба №Н-18.)
- да регистрират и отчитат всяка продажба на стоки или услуги при неприсъствено плащане с кредитна или дебитна карта чрез издаване на документ за регистриране на продажбата, който трябва да бъде четим и да съдържа най-малко следните реквизити – чл. 52о, ал. 1 от Наредба №Н-18:
- наименование, номер и дата на документа;
- данни за лицето, извършващо продажбата;
- уникален номер на клиентската поръчка;
- референтен номер на финансовата трансакция;
- наименование на стоката/услугата, код на данъчна група, количество и стойност по видове закупени стоки/услуги, единична цена, обща сума за плащане и начин/и на плащане;
- двумерен баркод (QR код) съгласно приложение № 18а, съдържащ информация за продажбата – подробно: в чл. 52о.
- Да предоставят на клиента издадения документ за регистриране на продажбата по електронен път
- За всеки календарен месец да подават към НАП стандартизиран одиторски файл съгласно Приложение № 38 от Наредбата, съдържащ информация за направените в електронния магазин поръчки, по които са извършени доставки на стоки/услуги през месеца. Информацията се подава до 15-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнася.
Стандартизираният одиторски файл се подава чрез електронна услуга с наименование "Стандартизиран одиторски файл от лице по чл. 3, ал. 17 от Наредба №Н-18/2006 г ." в портала за електронни услуги на НАП, достъпни с КЕП.
Файлът следва да съдържа уникалния номер на електронния магазин, както и да съдържа логически и аритметично коректна информация, верността на която се проверява при подаване през електронната услуга.
Вижте повече за услугата Подаване на стандартизиран одиторски файл