Z6_PPGAHG800H5D40QP10N9SN3KF0
Z7_PPGAHG8009PGE0QP984IFF1SG4

СЪДЪРЖАНИЕ

НАП предоставя допълнителна услуга за подаване на данни и предоставяне на информация, чрез публичен приложно-програмен интерфейс (API), комуникация на ниво система-система.

Предоставената възможност е алтернативна и не отменя възможността за заявяване/получаване на услугите по досегашния ред.
На този етап, по този начин се достъпват електронните услуги: 

  • Предоставяне на справка от регистъра на уязвимите лица по Закона за хазарта;
  • Приемане на Декларация образец № 1 "Данни за осигуреното лице" №340 и декларация образец № 6 "Данни за дължими вноски и данък по Закона за данъците върху доходите на физическите лица" №1937;
  • Приемане на данни за сключени/изменени/прекратени трудови договори
  • Приемане на уведомления за промяна на работодателя по чл. 123, ал. 1 от КТ

 

Какво представлява услуга за подаване на данни и получаване на информация чрез API?

Услугата дава възможност за подаване на данните и получаване на информация автоматизирано, чрез свързване на клиентските системи със системите на НАП без да има необходимост подаващият информацията да влиза в портала на НАП и да зарежда файлове.


Какво е необходимо за да използвам услугата?

Необходимо е да се обърнете към разработчиците на вашата информационна система, които следва да разработят частта за свързване на информационната система със системата на НАП чрез  API ключ.

 

Как да получа API ключ?

За да получите API ключ е необходимо да имате квалифициран електронен подпис на физическо лице или такъв на физическо лице, асоциирано с юридическо.
Получаването на API ключа е услуга, която е достъпна в Портала за електронни услуги на НАП, в меню „Управление на достъпи "система-система"“,: „Достъп до услуги на НАП през API“. Чрез избор на бутон „Ново заявление за достъп до АPI“ се визуализира заявление, което трябва да се попълни, подпише с КЕП и подаде чрез портала към НАП. След подаването на заявлението се генерира автоматично API ключа. Той е активен до датата на деактивирането му през портала, но не повече от 365 дни от датата на неговото заявяване и генериране. Преди изтичането му ще получите нотификация за смяната му.

Важно: API ключът следва да се копира и запише на сигурно място, защото след напускането на тази услуга няма да се визуализира повече.

 

Какво да правя с генерирания API ключ?

Генерираният API ключ от Е-портала на НАП следва да се интегрира във Вашата информационна система. Тази дейност ще бъде извършена по указания от доставчика на вашата информационна система.


Как да си сменя API ключа?

Необходимо е да заявите нов ключ чрез подаване на ново заявление в Портала за електронни услуги на НАП, в меню „Управление на достъпи "система-система"“, услуга: „Достъп до услуги на НАП през API“.


Как да деактивирам API ключа?

В услугата следва да изберете бутон „Данни за генерирани API“ и може да деактивирате ключа, който желаете.

Достъп до електронни услуги

Полезно ли беше съдържанието на тази уебстраница ?

Гласувай да Гласувай не


Благодарим ви за обратната връзка!