Z6_PPGAHG800HFP60QTB1OKEL14J0
Z7_PPGAHG800HFP60QTB1OKEL14B4

СЪДЪРЖАНИЕ

Със Заповед №З-ЦУ-2646/20.12.2023 г. на изпълнителния директор на НАП са определени  реда, начина и формата за предоставяне на данните и информацията по чл. 25б от Закона за Националната агенция за приходите (ЗНАП). Съгласно цитираната норма всички пощенски оператори са задължени да предоставят на НАП данните по чл. 20, ал. 1, т. 11 от Закона за пощенските услуги, включително и информация за изпращаните пощенски пратки и размера на изплатените суми от наложен платеж.
Регулярното подаване на информацията и данните, считано от 01.10.2023 г., се извършва в срока по чл. 25б, ал. 2  от ЗНАП – данните за четвърто тримесечие на 2023 г. следва да бъдат подадени до края на м. януари 2024 г. 
Информацията и данните за периода от 01.01.2023 г. до 30.09.2023 г. следва да бъде предоставена в срок до 23.02.2024 г.
Подаването на данните по новия формат ще се извършва по електронен път чрез разработените за целта две нови електронни услуги, достъпни в Портала за електронни услуги на НАП:

  • „Подаване на данни за вътрешни и изходящи международни пощенски пратки с наложен платеж“; 
  • „Подаване на данни за изходящи международни пощенски пратки - малки пакети и пощенски колети“.

Получаването на информацията по чл. 25б от ЗНАП ще подобри качеството на предлаганите от НАП услуги, насочени към физическите лица, по отношение на предварително попълнените декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. Също така ще доведе и до насърчаване на доброволното спазване на задълженията от страна на физическите и юридическите лица чрез подобряване на комуникацията и контрола, осъществявани от агенцията по отношение на онлайн търговците.
 

Полезно ли беше съдържанието на тази уебстраница ?

Гласувай да Гласувай не


Благодарим ви за обратната връзка!